به همت متخصصان بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دو عمل جراحی لاپاراسکوپی انجام و به صورت زنده برای اساتید و متخصصان در ایران و اروپا پخش شد.

پخش زنده ۲ جراحی لاپاراسکوپی بیمارستان فوق تخصصی رضوی در ایران و اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، دو جراحی «ترمیم پرولاپس رکتوم» و «حذف تومور در کانسر(سرطان) رکتوم» به روش لاپاراسکوپی، روز سه‌شنبه ۲۶ بهمن و در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره سالانه «انجمن کولوپروکتولوژی ایران» در مشهد در بیمارستان رضوی انجام شد. 

تبادل نظر متخصصان داخلی با متخصصان ۴ کشور اروپایی

دکتر عباس عبداللهی، مدیر گروه جراحی بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حاشیه انجام جراحی «ترمیم پرولاپس رکتوم» در این بیمارستان اظهار کرد: ویژگی خاص دو عمل‌ جراحی انجام شده، پخش زنده آن برای متخصصان سراسر کشور و همچنین متخصصانی از کشورهای آلمان، سوئیس، انگلستان و دانمارک در بستر مجازی و امکان بحث و تبادل نظر علمی تخصصی درباره این روش، در حین انجام عمل است. 

لاپاراسکوپی، روشی کم‌تهاجمی 

این فوق تخصص جراحی کولون و رکتوم با بیان اینکه روش لاپاراسکوپی، یک روش استاندارد جهانی است که سال‌هاست در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: در این روش، شکم بیمار باز نشده و با استفاده از دوربینی که وارد شکم بیمار می‌شود، امکان مشاهده داخل بدن وجود دارد. 

وی با اشاره به اینکه پرولاپس رکتوم یا بیرون زدگی روده از مقعد، یک بیماری شایع است، افزود: در عمل ترمیم پرولاپس رکتوم به روش لاپاراسکوپی با استفاده از دوربین و تجهیزات لازم در مدت دو ساعت، روده‌ای که آزاد و شل است، بالا آورده و ثابت می‌شود.  

شیوع ۹ برابری پرولاپس رکتوم در بانوان

دکتر عبداللهی ادامه داد: بیماری پرولاپس رکتوم به دلایلی از جمله بارداری و زایمان، در بانوان حدود ۹ برابر شایع‌تر است، ضمن آنکه چاقی و بی‌تحرکی از مهمترین عوامل ابتلا به آن به‌ شمار می‌آید. 

انجام عمل حذف تومور در بیمار سرطانی

وی اضافه کرد: عمل حذف تومور در کانسر رکتوم نیز جراحی زنده دیگری بود که در حاشیه چهاردهمین کنگره سالانه انجمن کولوپروکتولوژی ایران و طی مدت چهار ساعت در بیمارستان رضوی انجام شد.

شایان ذکر است؛ چهاردهمین کنگره سالانه «انجمن کولوپروکتولوژی ایران» به میزبانی گروه جراحی بیمارستان قائم(عج) مشهد و با مشارکت بیمارستان رضوی در حال برگزاری است و جمعی از جراحان کولورکتال و لاپاراسکوپی، جراحان عمومی، جراحان سرطان، جراحان زنان، متخصصان داخلی و گوارش و همچنین پرستاران در آن حضور دارند و در طول برگزاری کنگره، با تازه‌ترین یافته‌های علمی محورهای موضوعی «لاپاراسکوپی کولورکتال»، «کانسرهای کولورکتال»، «بیماری‌های التهابی IBD»، «بیماری‌های خوش‌خیم آنال» و «پلویک فلور- بی‌اختیاری دفع» آشنا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.